OKUL ÖNCESİ BİLMECE ÖRNEKLERİ



çıt çıt çalışır Kurulunca bağrışır. (Çalar saat)


Fırında pişer Mideye düşer (Ekmek)


Yedim yeşil küçük bir küHih Ağzım yandı ah. ah ah. (Biber)


Ay var ıken çıkarlar Güneş var iken kaçarlar (Yıldızlar)


Gökten yağar kar değil Ses çıkarır taş değil Yuvarlaktır top değil Bilin bakalım bu nedir? (Dolu)


Pişirirsen aş olur Pişirmessen kuş olur. (Yumurta)


Ufacık bir top
içini açtım bin top Yemeğe dayamadım Ağzıma attım hophop (Nar)


Gökte dudur paslanmaz Suya düşer ıslanmaz (Güneş)


Bulutlardan süzülür inci gibi dizilir çamur olur ezilir
Bilin bakalım bu nedir? (Yağmur)


Dumanı tüter isterse gider Balık değildir Denizde yüzer. (Gemi)


Bize ışık verir Biraz sonra erir. (Mum)


İki kapaklı
Çok yapraklı İçinde bilgi saklı. (Kitap)


Pamuk gibi tüyleri Havucu koparır dişleri Kulaklan duyar her sesi Hızla çıkar tepeyi. (Tavşan


Ayalçlan kürekli Ne kadar da yürekli Suda gider bir gemi. (Ördek)


Kocaman kanatlı
! Şimdi yerden kalktı. (Uçak)



Gece olur yakanz Gündüz olur kapatınz. (Uimba)


Şekere benzer, tadı yok Gökte uçar, kanadı yok. (Kar)



Sütü pek çok sever Mını mını der Sütünü bitirince Bıyıklarını temizler. (Kedi)



Siyah beyaz benekli Yürüyen merdiven sanki. (zürafa)



Dalda durur Elde durmaz. (Kuş)



Daldan dala adarım Kuyroğumla sarkarım. (Maymun)



Göz ile görülmez
El ile tutulmaz
Ondan uzak duranlar Sağlamdır hasta olmaz. (Mikrop)



Benim iki pencerem var, Etrafı etten duvar;
Her gün erkenden açarım. Gece olunca kaparım (Gözler)



Bol emek verir Kendi yemez yedirir. (Arı)



Karşıdan baktım hiç yok, Yanına vardım pek çok. (Karınca)



Yarım kaşık, Duvara yapışık (Kulak)