Kuklanın Çocukların Gelişimlerine Olan Etkisi


Kuklalar dünyanın hemen hemen her bölgesinde değişik teknik ve yöntemlerle kullanılmaktadır.
Günümüzde özellikle okulöncesi eğitimde pek çok farklı amaçla ve yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
Her okul öncesi eğitim kurumunda bir kukla sahnesi ve bir kukla köşesi bulunmalıdır.
Okul öncesi eğitimde özenle hazırlanmış kuklalardan çocuklar günün her saatinde yararlanabilirler.
Günlük program içinde yer alan serbest zaman etkinlikleri, ana dili çalışmaları, yemekten sonra,
uykuya geçiş zamanında ve uyku sonrası gibi belirli sürelerde çocuklar özgürce kukla oynatabilmelidir.

Okul öncesi eğitim kurumlarında kuklalar öğretmen tarafından temin edilip kullanılabileceği gibi
uygun eğitim ortamları düzenlenerek çocuklarla birlikte de hazırlanabilir.

Kuklalar Çocukların Yaratıcılıklarını Geliştirir

Kuklalarla oyun çocukların hayal gücünü, yeteneklerini ve yaratıcı düşünmeyi geliştirir.
Çocuklara sunulan farklı kukla karakterleri onların hayal dünyalarının kapılarını aralamaya yardım eder.
Okul öncesi eğitimde öğretmen uygun ortamlar hazırlayarak çocukların kendi kuklalarını yapmalarını sağlayabilir.
Bu tür bir çalışma çocukların yaratıcılıklarını ortaya koymalarına ve özgün ürünler oluşturmalarına yardım eder.

Kuklalar Çocukların Dil Gelişimlerini Destekler

Çocuklar kuklaları oynatırken dili etkin bir biçimde kullanmaktadır.
Öğretmen çocuklara kuklalarla öykü anlatırken çocuklar yeni kelimeler öğrenir ve öğrendiği bu kelimelerin
hangi durumlarda kullanıldığına ilişkin düşünceleri gelişir.