SİSTEMATİK
GÖZLEM FORMU
|
|
Çocuğun Adı-Soyadı: Ta
Yaşı ve Cinsiyeti: 5 - ERKEK
|
Gözlem yapan öğretmen: nr
Tarih: 00.00.2013
Zaman Aralığı: 08.00 -08.40
|
Etkinlik-Ortam: Serbest Zaman Etkinliği – Sınıf (Blok ve Eğitici oyuncak köşesi).
|
|
Detaylar:
*Okula
Geliş: TŞ 08.05 civarında babasıyla okula geldi. Babasına “görüşürüz” diyerek
uğurladı. Mutlu ve neşeli olduğu gözlendi. Öğretmeniyle, yeni gelmekte olan
arkadaşlarıyla selamlaştı. Onlara “günaydın” dedi. Kıyafetlerini yardımsız
çıkardı. Askıya astı.
*Sınıfa geldikten sonra
öğretmeni ve arkadaşlarıyla sohbet etti. Öğretmenin sabah sporu yapılacağını
söyleyince çok mutlu oldu. Öğretmenin eşliğinde sabah sporu yapılırken tüm
hareketler eksiksiz yapmaya özen gösterdi. Spor bittiğinde dinlenmek için
yere oturup biraz bekledi. Öğretmen “nerede oynamak istiyorsun” sorusuna
“blok köşesinde” diyerek cevap verdi. Arkadaşlarıyla blok köşesine gitti.
Blok köşesine oynadı. Onları yere dizdi. Değişik şekiller yaptı.
Arkadaşlarında oyununa katılmasına izin verdi.
*Bloklarla oyunundan sonra
eğitici oyuncak köşesinden yapboz aldı ve masaya oturdu. Gerek evcilik
oyununda gerekse bloklarla oyunu esnasında arkadaşlarıyla birlikte grup oyunu
oynarken yapbozunu tek başına bireysel olarak yapmayı tercih etti.
Yapbozlarla oyunu bitince yapbozu aldığı yere geri koydu. Oyuncakların
toplanmasında öğretmen gruplara ayırdı. Tufan ve birkaç arkadaşına blok
köşesinde görev verdi. Arkadaşlarıyla beraber blok köşesi toparlandı.
|
|
Gözlem
nedeni:
T yakın arkadaşları ile
olan iletişimi ve bu iletişim sırasındaki davranış özellikleri hakkında bilgi
edinme.
|
Yorumlar ve öneriler:
Tufan gözlemlediğim kadarıyla sosyal yönü çok
gelişmiş bir çocuk. Arkadaşlarıyla rahatlıkla iletişim kurabiliyor.
Öğretmeniyle her durumda rahatlıkla iletişim kuruyor. Arkadaş seçiminde bir
ayırım yapmadan her iki cinsiyetten arkadaşlarıyla iyi geçiniyor. Oyunlarında
her arkadaşına yer veriyor. Bütün oyunlarda bütün arkadaşlarıyla rahatlıkla
iletişim kurup, oynuyor. Oldukça başarılı ve uyumlu bir öğrencidir.
|